Me being lonely? Funny, eh? Aku ada famili kat sini, apa kejadahnya nak feeling2 lonely? Ha.. sure korang cakap camtu, kan... Well, of course I'm glad that I have my family here with me, tapi context loneliness yang akan kukupas dalam entry ni lain...
Bila dah berada jauh diperantauan ni, perasaan ni hadir lagi. Bukan aku yang meminta, tapi secara tiba2. Emosi, orang kata. Dulu aku pernah rasa macam ni sekali. Now is the second time. Isk. Emosi ini buat aku sedih. Sungguh aku tak suka dengan feeling ni. Tapi aku tak reti nak luahkan dengan kata2. Sebab aku bukan jenis itu. Jadi blog nilah tempat aku luahkan segala...
First time...
It's been 4 months now since we arrived here. Alhamdulillah we got to learn many things. I learn a great deal about friendship, and many more. Thanks a lot to the people here that makes us feel at home. Terharu sgt. You guys know who you are. Kami amat menghargainya... we always feel that we are being left out most of the time, but then, I hope it was just a feeling. All in all, we are truly happy here, and enjoying our lives at the fullest..
Disclaimer: Entry ini adalah luahan hati penulis semata-mata dan tidak berniat menyinggung mana2 pihak.
kenapa ek? apa agaknya yang meletihkan aku tu?
bukannya apa.. aku sangat 'berchenta' bila nak pikir nak makan apa
sebab2nya ---
1. aku tak tau nak masak apa... boring ah makan nasik.. nak2 kitorang mmg jenis bkn makan nasik hari2 pagi petang siang malam...
2. nak makan western? dah muak... asyik2 makan spageti, pasta2, salad, sandwich, u name it... bosan!!
3. masa dulu kat malaysia kami ni jenis mkn2 mi... mi goreng ke, bihun goreng ke, kuetiow goreng ke... la ni dah bosan dah mkn bihun... asyik goreng bihun jee... nak makan kuetiow kerang, sebutir kerang pun xde kat sini... huhuh
4. kat malaysia kalau malas nak masak, boleh je gi order kat gerai ke kedai makan restoran mana2 ke, makan fast food ke.... kat sini mana ada.... nak makan fast food, tak halal.... nak makan kat luar, tak halal gak... plus mahal... kalau aku sorang lain cerita, ni dah ada family ni kena la pikir dua tiga kali nak mkn kat luar....
5. sometimes weekend tu ada la aku masak cam beriyani ke nasi lemak ke nasi ayam ke... tapi sekarang ni dah bosan dah makan benda2 tu... not to mention tom yam and adik beradik sup sumer tu... dah bosan jugak...
so kesimpulannya, aku tak tau dah nak makan apa... mesti korang tertanya2 apa yg kitorang makan kat sini kan? aku tak de la rajin nak masak mcm2... kerja melambak2...tunggu weekend je la.. dah kering idea dah.... jejaka2 dalam rumah semua dah bosan makan nasi... jejaki/anak dara je yg makan bubur nasi... hehe...
waaaaaaaa...... bosannyaaaaaaaaaa..... oh ikan keli... kenapa kao tiada kelibatnya di sini? huhuhu....

Maka aku dgn excitednya memeluk Zairi and cakap -- Congrats, abg!!! hehehe...
Alhamdulillah, Zairi akan ditaja sepenuhnya oleh JPA (under KPT) untuk melanjutkan pelajaran di peringkat Masters.. kira ni official dah la.. syukur sgt2... ni kira hadiah birthday yang paling bermakna la buat dia.. hehehe...
Tiba2 dlm kepala otak aku dah berfikir -- haiiishhhh... lepas ni leh la kitorang bershopping sakan.. muahahahahaa...
Answers:
1. In general (as in so far, throughout the semester) -- okay, i guess
2. Now, as in right this moment -- not so good
Let's see in detail --
1. Classes
Yesterday night at CE 502 class..
I got back my 1st assignment this semester..
Looked at the grade..
It's above 80, less then 90...
Syukur, Alhamdulillah..
But then the professor said...
Everybody did a good job on the 1st assignment, there's A's and B's...
I peeked my Egyptian friend's paper -- she got a 100 -- perfect score..
Took a look at a guy sitting in front me -- he got 95
Didn't manage to look at other people's grade...
There's only 7 of us in the class..
Suddenly I ferl terrible, low and disgusted with myself...
I guess I did bad compared to the others (well, I just saw the grades for two of 'em)
All of the sudden I got this mental picture about me being the worst in the class..
And then so many questions came up in my mind..
Will I be able to keep up with these people?
And sometimes I do feel I know nothing at all... zero...(kinda stupid once in a while) especially when they start throwing ideas and opinion in class
And start thinking -- geez.. how smart are these people, and how "brainless" I am..
Am I pushing/judging myself too hard? Or am I being paranoid?
*Sigh* -- I know it's not good to "sigh", but seriously, I am not feeling good about all this...
Kancil yg sarat dgn muatan..
Sebahagian sampah yg belum dibuang/di kitar semula
Rumah yang dah kosong..
So long, Kuantan... Insya Allah will be back after 3 years (or in between)...:))
26 Sept 2008 --> There goes our first car... sedih tu memanglah sedih.. tapi nak buat camane... We have to let go the car... nak gi jauh dah kan..In the meantime pakai kereta apa? Kancil je.. itupun pinjam daddy punye... :P
Me being lonely? Funny, eh? Aku ada famili kat sini, apa kejadahnya nak feeling2 lonely? Ha.. sure korang cakap camtu, kan... Well, of course I'm glad that I have my family here with me, tapi context loneliness yang akan kukupas dalam entry ni lain...
Bila dah berada jauh diperantauan ni, perasaan ni hadir lagi. Bukan aku yang meminta, tapi secara tiba2. Emosi, orang kata. Dulu aku pernah rasa macam ni sekali. Now is the second time. Isk. Emosi ini buat aku sedih. Sungguh aku tak suka dengan feeling ni. Tapi aku tak reti nak luahkan dengan kata2. Sebab aku bukan jenis itu. Jadi blog nilah tempat aku luahkan segala...
First time...
It's been 4 months now since we arrived here. Alhamdulillah we got to learn many things. I learn a great deal about friendship, and many more. Thanks a lot to the people here that makes us feel at home. Terharu sgt. You guys know who you are. Kami amat menghargainya... we always feel that we are being left out most of the time, but then, I hope it was just a feeling. All in all, we are truly happy here, and enjoying our lives at the fullest..
Disclaimer: Entry ini adalah luahan hati penulis semata-mata dan tidak berniat menyinggung mana2 pihak.
kenapa ek? apa agaknya yang meletihkan aku tu?
bukannya apa.. aku sangat 'berchenta' bila nak pikir nak makan apa
sebab2nya ---
1. aku tak tau nak masak apa... boring ah makan nasik.. nak2 kitorang mmg jenis bkn makan nasik hari2 pagi petang siang malam...
2. nak makan western? dah muak... asyik2 makan spageti, pasta2, salad, sandwich, u name it... bosan!!
3. masa dulu kat malaysia kami ni jenis mkn2 mi... mi goreng ke, bihun goreng ke, kuetiow goreng ke... la ni dah bosan dah mkn bihun... asyik goreng bihun jee... nak makan kuetiow kerang, sebutir kerang pun xde kat sini... huhuh
4. kat malaysia kalau malas nak masak, boleh je gi order kat gerai ke kedai makan restoran mana2 ke, makan fast food ke.... kat sini mana ada.... nak makan fast food, tak halal.... nak makan kat luar, tak halal gak... plus mahal... kalau aku sorang lain cerita, ni dah ada family ni kena la pikir dua tiga kali nak mkn kat luar....
5. sometimes weekend tu ada la aku masak cam beriyani ke nasi lemak ke nasi ayam ke... tapi sekarang ni dah bosan dah makan benda2 tu... not to mention tom yam and adik beradik sup sumer tu... dah bosan jugak...
so kesimpulannya, aku tak tau dah nak makan apa... mesti korang tertanya2 apa yg kitorang makan kat sini kan? aku tak de la rajin nak masak mcm2... kerja melambak2...tunggu weekend je la.. dah kering idea dah.... jejaka2 dalam rumah semua dah bosan makan nasi... jejaki/anak dara je yg makan bubur nasi... hehe...
waaaaaaaa...... bosannyaaaaaaaaaa..... oh ikan keli... kenapa kao tiada kelibatnya di sini? huhuhu....

Maka aku dgn excitednya memeluk Zairi and cakap -- Congrats, abg!!! hehehe...
Alhamdulillah, Zairi akan ditaja sepenuhnya oleh JPA (under KPT) untuk melanjutkan pelajaran di peringkat Masters.. kira ni official dah la.. syukur sgt2... ni kira hadiah birthday yang paling bermakna la buat dia.. hehehe...
Tiba2 dlm kepala otak aku dah berfikir -- haiiishhhh... lepas ni leh la kitorang bershopping sakan.. muahahahahaa...
Answers:
1. In general (as in so far, throughout the semester) -- okay, i guess
2. Now, as in right this moment -- not so good
Let's see in detail --
1. Classes
Yesterday night at CE 502 class..
I got back my 1st assignment this semester..
Looked at the grade..
It's above 80, less then 90...
Syukur, Alhamdulillah..
But then the professor said...
Everybody did a good job on the 1st assignment, there's A's and B's...
I peeked my Egyptian friend's paper -- she got a 100 -- perfect score..
Took a look at a guy sitting in front me -- he got 95
Didn't manage to look at other people's grade...
There's only 7 of us in the class..
Suddenly I ferl terrible, low and disgusted with myself...
I guess I did bad compared to the others (well, I just saw the grades for two of 'em)
All of the sudden I got this mental picture about me being the worst in the class..
And then so many questions came up in my mind..
Will I be able to keep up with these people?
And sometimes I do feel I know nothing at all... zero...(kinda stupid once in a while) especially when they start throwing ideas and opinion in class
And start thinking -- geez.. how smart are these people, and how "brainless" I am..
Am I pushing/judging myself too hard? Or am I being paranoid?
*Sigh* -- I know it's not good to "sigh", but seriously, I am not feeling good about all this...
Kancil yg sarat dgn muatan..
Sebahagian sampah yg belum dibuang/di kitar semula
Rumah yang dah kosong..
So long, Kuantan... Insya Allah will be back after 3 years (or in between)...:))
26 Sept 2008 --> There goes our first car... sedih tu memanglah sedih.. tapi nak buat camane... We have to let go the car... nak gi jauh dah kan..In the meantime pakai kereta apa? Kancil je.. itupun pinjam daddy punye... :P
.:: Demi Masa ::.
About Me
::: Today is.. :::
::: Ames, Iowa :::
.:: Islamic Calendar ::.
.:: Thanks for visiting ::.
.:: My Family ::.
-
-
List of articles17 years ago
-
::: Sweetie Pie :::
Nur Fatihah Batrisyia
::: Soulmates :::
Explore
::: Ames Forecast :::
Nuffnang
:::Traffic:::
.:: Who's here? ::.
.:: I read them ::.
-
-
-
-
Ring Ring Ringgit11 years ago
-
Hello Blog. Babai Facebook!12 years ago
-
Snaphot - I Did It Finally!14 years ago
-
testing14 years ago
-
Photoshoot majalah SANTAI15 years ago
-
-
-
::: Buddies :::
-
IT'S 2026!!!2 weeks ago
-
-
I won 2 contests!10 years ago
-
Rindu sgt2.....12 years ago
-
Usia yang meningkat dan persahabatan12 years ago
-
-
it is annoying13 years ago
-
Perancangan Allah yang terbaik...13 years ago
-
TANYALAH USTAZ : Solat dan Perihal Kesihatan14 years ago
-
Grateful14 years ago
-
Kucing kesejokkkan...14 years ago
-
which one to choose..14 years ago
-
a start to perfection15 years ago
-
Persediaan Menghadapi Ramadhan15 years ago
-
DIARI YG DITANAM???15 years ago
-
Last Post.......200915 years ago
-
DRAMAKING!!!!16 years ago
-
Aku dalam dilema16 years ago
-
Sudah 3 series?!?!16 years ago
-
-
KPTM 26th Convocation @ PICC16 years ago
-
praktikal 3 bulan17 years ago
-
Genting Theme Park...wihuuu!!17 years ago
-
-
Piramid Agung Kufu18 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-




