Showing posts with label Cutie Pie. Show all posts

She's 2!  

Posted by hidayah

Semalam, anak dara mommy dah pun 2 thn.. dah besar dah... dan makin mengada2 sekarang... huhuh.... So sempena birthday dia yang kedua ni, of course la aku and En Suami belikan birthday present untuk dia... we all ni punya la beria-ia tempah hadiah tu awal bulan ari tu, sbb expected shipping dalam 2 weeks... kira sedang eloklah kalau sampai minggu ni... nak dijadikan cerita, dalam 3 hari je dah sampai dah birthday present tu... since aku order present tu kat walmart.com, we all pilih option Site-to-Store, means tak de shipping cost since walmart deliver item tu kat branch dia yg nearest dgn umah... So around 2 week ago, punyalah excited nak gi amik present Fatihah tu.. (aku yg terlebih excited ngalahkan birthday girl)... mana taknya, hadiah tu besar... jeng jeng jeng... nak tau apa hadiahnya...


Toddler Coupe.. comel, kan? hehe... sebab we all pakat nak beli benda ni pun sblm2 ni, dia suka betul main kereta ni (jiran Jaja punya)... dia punyalah suka bila tgk hadiah birthday ni... tak habis2 tunjuk "Car..car.." Haa.. apalagi, balik tu terus la pasang... bertungkus lumus jejaka2 tu pasangkan kereta.. aku cuma jadi pemerhati... hehe...



Masa tgh pasang tu, si kecik ni punya la tak sabar, merengek2 nak duduk dalam car dia tu... puaslah pujuk suruh sabar dulu... mengamuk sampai meraung nak duduk dalam car... isk isk... features coupe tu mmg menarik... ada ruang letak brg kat belakang, ada hon and stering...

Puas hati... dah dapat duduk... makanya, sampai tgh malam sibuk nak main car... huhuhu....

Tu cerita 2 weeks ago, then semalam we all beli la kek birthday utk dia kat Cold Stone Creamery... tak tempah2 pun, main beli ad-hoc je.. sbb dah plan nak buat birthday party dia bila mama and daddy dtg sini nnt... ni dia keknya -- sedap gilerrr....

Kek ice-cream Midnight Delight

Adik pun ada beli hadiah untuk dia... punya la suka --

Talking Elmo

Rasa cam tak caya je Fatihah dah besar... tapi masih lagi tak nak stop susu badan... huhuhu... ari tu dah try letak kopi, tapi yg kelakarnya dia belasah jugak... isk isk isk.... ni aku tgh nak try cara lain pulak... ari tu ada org tanya, Fatihah dah pandai buat apa skrg? Mcm2... mulut tu asyik bercakap aje walaupun ada antaranya tu tak tau le apa yg dia cakap... becok betul.. yg paling kelakar bila dia suka tiru aku tgh cakap on the phone... masa tu dia sibuk juga nak bercakap sambil pegang handset mainan... aku gelak dia gelak, aku cakap dia pun ikut cakap jugak... Fatihah, Fatihah.. yg paling kitorang tak daya nak tahan gelak tu bila dia sibuk suruh daddy online.."Appa..(grandpa)... onyain(online).." kalau daddy tak online mesti dia mengamuk... hahaha.... macam2 la anak mommy ni....

HAPPY 2nd BIRTHDAY!! MOMMY LOVE TIHAH :))

The little girl  

Posted by hidayah

I always find that whenever I am not in the mood, or whenever I'm not at my best, there is one thing that always makes me feel better: The little girl below:


Well, she's now in the stage where she imitates people, wanting to learn and go to school (hehehe..). Not to forget playing and watching her fave cartoon, "Backyardigans". It is truly a wonderful experience being a mom to such a lovely daughter.

Another thing that she likes to do now is playing in the water -- with bubble bath and her bathing pals. That's when I decided to bring her to the wading pool (it's a kid swimming pool) here in Ames. I bought her a swimming suit and Huggies swimmers (swimming diapers), and we were all set for a splash in the pool. So we went to Carr pool, where the wading pool is located besides the big swimming pool -- and there was nobody at the wading pool. We changed her and she started splashing water all over :)). Mommy and daddy didn't join the little girl -- we just supervised her from the edge of the pool. Here's the little girl that enjoyed the water:


The max depth of the wading pool is 18 inches. Not too deep for us, but definitely need to keep an eye on the kids, though... All in all, she really enjoyed the day and it looks like we'll be hanging out here often for the rest of the summer...

What's cooking, pumpkin?  

Posted by hidayah

Sedang aku memasak di dapur...

Fatihah: Mi...mi....(short for mommy)
Aku: Yes, sweetie... kenapa?
Fatihah: Tu..tu.. (sambil tunjuk2 periuk atas dapur)
Aku: Do you wanna cook?
Fatihah: *cakap dlm bahasa dia*
Aku: You wanna help mommy?
Fatihah: (gelak and senyum2)

Rupanya anak dara ni nak tolong mommy kat dapur ye... tak boleh la... minyak panas ni... dah... gi kat daddy ye.... makanya pergilah Fatihah kat daddynya sambil marah2 sebab aku tak bagi dia duduk kat dapur... huhu...

So masa aku gi garage sales baru2 ni, aku belikan Fatihah dapur mainan... reaksinya --> sgt2 suka...sekarang ni kerjanya main masak2 aje....

Say cheese!


Masak sambil tgk TV (mcm org besar aje..huhu)


Eiii... hehehehe...


Tgh kacau apa tu?

Begini ye, puan-puan...


Errk.... nasib baik pisau tu plastik... huhuh


Hmmm... mlm ni nak masak apa ek?


Jgn kacau eh... tgh busy ni...

Mcm2 la anak mommy ni.... esok dah besar jgn malas nak masak lak ye... hehehe...

Meh nak update skett...  

Posted by hidayah

Aku sebenarnya bukan tak nak update blog, tapi aku xde byk benda nak cerita. Ni kira kes nak kumpul story dulu, then baru best sikit nak bercerita =). Last week, lepas aku visit Ziegler-CAT kat Altoona, aku gi visit Weitz office and 2 jobsites kat Ankeny. Jobsite tour yang ni was organized by the construction engineering (CON E) ladies. Kitorang yang perempuan dalam CON E program tak ramai, so kitorang ada group sendiri yang organize mcm2 aktiviti... so kesimpulannya semua yg gi jobsite hari tu semuanya girls...

Tgh khusyuk dgr penerangan dari project manager


Rombongan Cik Kiah Miss Gladyss..haha

In the meantime, semenjak dua menjak ada transport ni, panjang gaklah langkah kitorang... ala, sekitar Ames je pun... Fatihah punya lah suka, dapat jln2 kan... before that, aku dapat car seat dari satu agensi ni, namanya Birthright. Agensi ni mmg khas tolong pregnant women yang low income dan yang sewaktu dengannya. Aku pun apply je la, mana tau dapat car seat free kan =D... err, sblm tu meh sini aku nak clarify skit, aku tak pregnant ye... mesti korang ingat aku pregnant tu yg gi Birthright.. haha... program car seat tu sesapa yg ada anak boleh apply, dgn syarat sblm ni xpenah ada car seat dan ada transport. So at last dapatlah Fatihah car seat...hehehe...

Cerita pasal Fatihah lagi... makin membesar, makin ngada2... dia tau semua org dalam rumah ni manjakan dia, apalagi... asyik nak bermanja aje... lepas tu dah pandai nak godek2 laptop daddy dia, and paksa daddy dia bukak videoclip disney kat laptop..isk isk.. anak mommy ni... tak padan kecik..

Ni tengah sibuk tgk videoclip kat laptop, and tangan tu pandai betul pegang mouse
(dia tak perasan aku amik gmbr ni.. hehe)

And another thing, dilemma aku dah solve sepenuhnya... yang mana aku dah dapat washer... alhamdulillah... walaupun tak de la sefancy gambar washer yang aku post dlm entry dulu, kira ok la jugak condition washer tu... so sekarang ni tak yah la aku nak kena gi laundromat lagi....

Pasal kelas pulak, lagi 4 minggu mcm tu je tinggal... then habislah Spring semester... sekejap je kan... dah 4 bulan kami di Ames ni... summer ni aku and adik ambik kelas, nak cepat habis coursework...so summer class kitorang starts dalam 18/5 mcmtu for 2 months...

So dah beberapa minggu ni weather pun makin ok, in the sense that walaupun matahari memancar terik, tapi masih terasa sejuk.... cuma tetiba je kelmarin ada snow storm... err... snow in April? My sentiments exactly.... how unpredictable the weather are these days.... huhuhu....

Anyway, I heard some good news from people at KPTM... congrats to Jet and Aminah di atas pregnancy kalian.... take a good care of yourselves and welcome to motherhood!

P/S: Lupa plak nak citer... aku dah dapat full license! yay me!! hehe....

Our Sweetheart =P  

Posted by hidayah

Watchin' TV


Ready for a stroll outside


Posing kejap...


Hehehe... rasa macam rappers lak...:)

Fatihah : 1 year and 1 month old  

Posted by hidayah









Showing posts with label Cutie Pie. Show all posts

She's 2!  

written by hidayah

Semalam, anak dara mommy dah pun 2 thn.. dah besar dah... dan makin mengada2 sekarang... huhuh.... So sempena birthday dia yang kedua ni, of course la aku and En Suami belikan birthday present untuk dia... we all ni punya la beria-ia tempah hadiah tu awal bulan ari tu, sbb expected shipping dalam 2 weeks... kira sedang eloklah kalau sampai minggu ni... nak dijadikan cerita, dalam 3 hari je dah sampai dah birthday present tu... since aku order present tu kat walmart.com, we all pilih option Site-to-Store, means tak de shipping cost since walmart deliver item tu kat branch dia yg nearest dgn umah... So around 2 week ago, punyalah excited nak gi amik present Fatihah tu.. (aku yg terlebih excited ngalahkan birthday girl)... mana taknya, hadiah tu besar... jeng jeng jeng... nak tau apa hadiahnya...


Toddler Coupe.. comel, kan? hehe... sebab we all pakat nak beli benda ni pun sblm2 ni, dia suka betul main kereta ni (jiran Jaja punya)... dia punyalah suka bila tgk hadiah birthday ni... tak habis2 tunjuk "Car..car.." Haa.. apalagi, balik tu terus la pasang... bertungkus lumus jejaka2 tu pasangkan kereta.. aku cuma jadi pemerhati... hehe...



Masa tgh pasang tu, si kecik ni punya la tak sabar, merengek2 nak duduk dalam car dia tu... puaslah pujuk suruh sabar dulu... mengamuk sampai meraung nak duduk dalam car... isk isk... features coupe tu mmg menarik... ada ruang letak brg kat belakang, ada hon and stering...

Puas hati... dah dapat duduk... makanya, sampai tgh malam sibuk nak main car... huhuhu....

Tu cerita 2 weeks ago, then semalam we all beli la kek birthday utk dia kat Cold Stone Creamery... tak tempah2 pun, main beli ad-hoc je.. sbb dah plan nak buat birthday party dia bila mama and daddy dtg sini nnt... ni dia keknya -- sedap gilerrr....

Kek ice-cream Midnight Delight

Adik pun ada beli hadiah untuk dia... punya la suka --

Talking Elmo

Rasa cam tak caya je Fatihah dah besar... tapi masih lagi tak nak stop susu badan... huhuhu... ari tu dah try letak kopi, tapi yg kelakarnya dia belasah jugak... isk isk isk.... ni aku tgh nak try cara lain pulak... ari tu ada org tanya, Fatihah dah pandai buat apa skrg? Mcm2... mulut tu asyik bercakap aje walaupun ada antaranya tu tak tau le apa yg dia cakap... becok betul.. yg paling kelakar bila dia suka tiru aku tgh cakap on the phone... masa tu dia sibuk juga nak bercakap sambil pegang handset mainan... aku gelak dia gelak, aku cakap dia pun ikut cakap jugak... Fatihah, Fatihah.. yg paling kitorang tak daya nak tahan gelak tu bila dia sibuk suruh daddy online.."Appa..(grandpa)... onyain(online).." kalau daddy tak online mesti dia mengamuk... hahaha.... macam2 la anak mommy ni....

HAPPY 2nd BIRTHDAY!! MOMMY LOVE TIHAH :))

The little girl  

written by hidayah

I always find that whenever I am not in the mood, or whenever I'm not at my best, there is one thing that always makes me feel better: The little girl below:


Well, she's now in the stage where she imitates people, wanting to learn and go to school (hehehe..). Not to forget playing and watching her fave cartoon, "Backyardigans". It is truly a wonderful experience being a mom to such a lovely daughter.

Another thing that she likes to do now is playing in the water -- with bubble bath and her bathing pals. That's when I decided to bring her to the wading pool (it's a kid swimming pool) here in Ames. I bought her a swimming suit and Huggies swimmers (swimming diapers), and we were all set for a splash in the pool. So we went to Carr pool, where the wading pool is located besides the big swimming pool -- and there was nobody at the wading pool. We changed her and she started splashing water all over :)). Mommy and daddy didn't join the little girl -- we just supervised her from the edge of the pool. Here's the little girl that enjoyed the water:


The max depth of the wading pool is 18 inches. Not too deep for us, but definitely need to keep an eye on the kids, though... All in all, she really enjoyed the day and it looks like we'll be hanging out here often for the rest of the summer...

What's cooking, pumpkin?  

written by hidayah

Sedang aku memasak di dapur...

Fatihah: Mi...mi....(short for mommy)
Aku: Yes, sweetie... kenapa?
Fatihah: Tu..tu.. (sambil tunjuk2 periuk atas dapur)
Aku: Do you wanna cook?
Fatihah: *cakap dlm bahasa dia*
Aku: You wanna help mommy?
Fatihah: (gelak and senyum2)

Rupanya anak dara ni nak tolong mommy kat dapur ye... tak boleh la... minyak panas ni... dah... gi kat daddy ye.... makanya pergilah Fatihah kat daddynya sambil marah2 sebab aku tak bagi dia duduk kat dapur... huhu...

So masa aku gi garage sales baru2 ni, aku belikan Fatihah dapur mainan... reaksinya --> sgt2 suka...sekarang ni kerjanya main masak2 aje....

Say cheese!


Masak sambil tgk TV (mcm org besar aje..huhu)


Eiii... hehehehe...


Tgh kacau apa tu?

Begini ye, puan-puan...


Errk.... nasib baik pisau tu plastik... huhuh


Hmmm... mlm ni nak masak apa ek?


Jgn kacau eh... tgh busy ni...

Mcm2 la anak mommy ni.... esok dah besar jgn malas nak masak lak ye... hehehe...

Meh nak update skett...  

written by hidayah

Aku sebenarnya bukan tak nak update blog, tapi aku xde byk benda nak cerita. Ni kira kes nak kumpul story dulu, then baru best sikit nak bercerita =). Last week, lepas aku visit Ziegler-CAT kat Altoona, aku gi visit Weitz office and 2 jobsites kat Ankeny. Jobsite tour yang ni was organized by the construction engineering (CON E) ladies. Kitorang yang perempuan dalam CON E program tak ramai, so kitorang ada group sendiri yang organize mcm2 aktiviti... so kesimpulannya semua yg gi jobsite hari tu semuanya girls...

Tgh khusyuk dgr penerangan dari project manager


Rombongan Cik Kiah Miss Gladyss..haha

In the meantime, semenjak dua menjak ada transport ni, panjang gaklah langkah kitorang... ala, sekitar Ames je pun... Fatihah punya lah suka, dapat jln2 kan... before that, aku dapat car seat dari satu agensi ni, namanya Birthright. Agensi ni mmg khas tolong pregnant women yang low income dan yang sewaktu dengannya. Aku pun apply je la, mana tau dapat car seat free kan =D... err, sblm tu meh sini aku nak clarify skit, aku tak pregnant ye... mesti korang ingat aku pregnant tu yg gi Birthright.. haha... program car seat tu sesapa yg ada anak boleh apply, dgn syarat sblm ni xpenah ada car seat dan ada transport. So at last dapatlah Fatihah car seat...hehehe...

Cerita pasal Fatihah lagi... makin membesar, makin ngada2... dia tau semua org dalam rumah ni manjakan dia, apalagi... asyik nak bermanja aje... lepas tu dah pandai nak godek2 laptop daddy dia, and paksa daddy dia bukak videoclip disney kat laptop..isk isk.. anak mommy ni... tak padan kecik..

Ni tengah sibuk tgk videoclip kat laptop, and tangan tu pandai betul pegang mouse
(dia tak perasan aku amik gmbr ni.. hehe)

And another thing, dilemma aku dah solve sepenuhnya... yang mana aku dah dapat washer... alhamdulillah... walaupun tak de la sefancy gambar washer yang aku post dlm entry dulu, kira ok la jugak condition washer tu... so sekarang ni tak yah la aku nak kena gi laundromat lagi....

Pasal kelas pulak, lagi 4 minggu mcm tu je tinggal... then habislah Spring semester... sekejap je kan... dah 4 bulan kami di Ames ni... summer ni aku and adik ambik kelas, nak cepat habis coursework...so summer class kitorang starts dalam 18/5 mcmtu for 2 months...

So dah beberapa minggu ni weather pun makin ok, in the sense that walaupun matahari memancar terik, tapi masih terasa sejuk.... cuma tetiba je kelmarin ada snow storm... err... snow in April? My sentiments exactly.... how unpredictable the weather are these days.... huhuhu....

Anyway, I heard some good news from people at KPTM... congrats to Jet and Aminah di atas pregnancy kalian.... take a good care of yourselves and welcome to motherhood!

P/S: Lupa plak nak citer... aku dah dapat full license! yay me!! hehe....

Our Sweetheart =P  

written by hidayah

Watchin' TV


Ready for a stroll outside


Posing kejap...


Hehehe... rasa macam rappers lak...:)

Fatihah : 1 year and 1 month old  

written by hidayah