Dua minggu yang lepas, kami sekeluarga bersama-sama family Kak Rosita, Abg Fazli and Kak Farrah Dina sempat la berbuka posa kat Minneapolis... kat Restoran Marina Grill yg menyediakan masakan timur tengah yg sungguh menyelerakan... hehe...Pagi Ahad tu kami bertolak dari Ames around 9.30am... smpi Minnie around 1 lebih... agenda pertama -- pergi Outlet stores... spend masa kat sana meninjau2 barang yg berkenan di hati (tak beli benda pun) then terus ke Restoran untuk menantikan waktu berbuka..
Bila dah makan ramai2 ni, dengan budak2, maka riuh rendah and kecoh la jadinya..rasa mcm kedai tu kami yg punya hahahaha.....Si Fatihah tu pun bukan main lagi join kakak2 and abg2 main pusing keliling meja... Orang punya la ramai kat restoran tu, siap ada khemah khas kat luar kedai untuk iftar...
Ni la antara makanan yg menarik hati kitorang ... dahlah buffet style, makanya... ambik jgn tak ambik... hehe....
Mlm tu famili aku tak terus pulang ke Ames.. memandangkan esoknya (Isnin) tu Labor Day, maka we all tido kat hotel, esoknya baru la balik Ames.. the rest of the families mlm tu jugak balik Ames....
So last Saturday punya cerita, aku, Zairi and Fatihah gi Farmer's Market kat Des Moines... ala2 pasar tani kat Malaysia la kiranya.. itu je lah pun, mana ada pasar malam...and Farmer's Market kat Des Moines tu mmg besar... and ada berpuluh2 gerai and bermacam2 product and makanan ada dijual....
Sekarang ni musim garage sales. Bila summer aje, confirm org buat garage sales. Aku dan Zairi dah jadi "garage sales addict". Tiap2 minggu, kitorang round satu Ames gi serata ceruk rumah orang yg buat garage sales -- tak termasuk yang organize kat padang ke, gudang ke, semua kitorang redah. Hebat tak? hahaha... Misi bermula Jumaat petang, bersambung Sabtu pagi sampai tghari.. so far dah sebulan aku pnya weekend activity ialah ke garage sales.. hehe... Seminggu adalah dalam 20, 25 rumah kitorang redah... Fatihah pun ikut sama, dia pun dah tau dah mommy and daddy dia mmg tiap2 weekend mesti gi garage sales..Kat Malaysia jgn harap la nak jumpa garage sales mcm kat sini... brg2 yg diorang jual kat garage sales bukannya tak elok.. mostly like new condition and even byk gak brg yg baru and tak penah guna lagi... even ada org yg gi beli brg kat garage sales tu mat saleh yg aku tau mmg loaded... tapi diorang tak kisah..... bagi diorang daripada tak guna brg2 tu baik jual sbb akan ada org yg memerlukan apatah lagi harga mmg murah giler...
Ok... dah pkl 1.11 am ni... esok nak kene gi ofis.... gua zzzzzzzzz dulu....
Kak Rosita bawaklah kitorang gi shopping beli barang2 keperluan dan groceries, disamping gi tgk kat kedai 2nd hand kot2 la ada brg terpakai mcm perabot ke apa ke yg boleh letak kat apartment kitorang nnt...
So lepas tu Kak Rosita bawak kitorang gi Goodwill Store, kedai jual barang 2nd hand.. dapatlah aku beli toaster and beberapa brgan lain..




Lastly, kitorang mmg flat sbb letih gila setelah seharian bershopping.. leceh sebab kena pakai berlapis2... Fatihah pun jadi rimas sbb kena pakai byk baju.. so balik umah Kak Rosita, sempat pulak minah ni berposing...

The next day tu pun, aku sambung beli barang dan settlekan beberapa urusan sblm nak masuk apartment.. so rasanya cukuplah kot aku menulis utk mlm ni. mengantuk gilee... salji kat luar tgh turun dgn lebatnya.. dah tutup semua jalan... so insya allah esok aku menulis lagi...How did I get involve with the online shopping phenomenon? Let me see... Ada la minggu2 sudah tu start dengan nak carik toys utk Fatihah. Ada la jumpa yang berkenan di hati, tapi stok abis.. but then.. jeng jeng.. there are so many other things.. yang tak terpikir dek akal pun ada jual gak online nih.. so apalagi.. cuci2 mata la sket.. and the first product that I bought was:
Organic Baby food for Fatihah --> import tauu.. dari NZ and UK.. I bought some snacks and porridge.. suka betul si Fatihah makan...
Then one item led to another.. tangan pun gatal2 tengok perencah2 makanan online.. ha, beli pulak perencah daging masak hitam, sos and kuah kacang.. hari ni baru sampai ofis.. apalagi.. mlm ni nak try la masak.. hehe..
The next item pulak, baru je beli tadi.. guess what?? sepasang kain batik ela.. lawa la pulak.. tu yg terbeli.. ada sale pulak tu kat wanitamelayu.com, so tu yang beli tu... insya allah esok sampai..
The conclusion --> isk isk bahaya betul kalau dok browse kedai2 online nih.. tak pasal2 nanti duit abis tak ingat.. tapi rasa berbaloi sebab barang2 yg dibeli tu mmg murah kalau dikira include postage pun.. Whatever it is, mmg la satu pilihan utk bershopping..
Bila dah beli online nih, yg paling seronok masa nak tunggu parcel sampai. Asyik tanya Azrul je kat Admin tu ada parcel ke tak. Lepas tu, bila parcel sampai, apalagi, yahooo la satu ofis.. hehe
Dua minggu yang lepas, kami sekeluarga bersama-sama family Kak Rosita, Abg Fazli and Kak Farrah Dina sempat la berbuka posa kat Minneapolis... kat Restoran Marina Grill yg menyediakan masakan timur tengah yg sungguh menyelerakan... hehe...Pagi Ahad tu kami bertolak dari Ames around 9.30am... smpi Minnie around 1 lebih... agenda pertama -- pergi Outlet stores... spend masa kat sana meninjau2 barang yg berkenan di hati (tak beli benda pun) then terus ke Restoran untuk menantikan waktu berbuka..
Bila dah makan ramai2 ni, dengan budak2, maka riuh rendah and kecoh la jadinya..rasa mcm kedai tu kami yg punya hahahaha.....Si Fatihah tu pun bukan main lagi join kakak2 and abg2 main pusing keliling meja... Orang punya la ramai kat restoran tu, siap ada khemah khas kat luar kedai untuk iftar...
Ni la antara makanan yg menarik hati kitorang ... dahlah buffet style, makanya... ambik jgn tak ambik... hehe....
Mlm tu famili aku tak terus pulang ke Ames.. memandangkan esoknya (Isnin) tu Labor Day, maka we all tido kat hotel, esoknya baru la balik Ames.. the rest of the families mlm tu jugak balik Ames....
So last Saturday punya cerita, aku, Zairi and Fatihah gi Farmer's Market kat Des Moines... ala2 pasar tani kat Malaysia la kiranya.. itu je lah pun, mana ada pasar malam...and Farmer's Market kat Des Moines tu mmg besar... and ada berpuluh2 gerai and bermacam2 product and makanan ada dijual....
Sekarang ni musim garage sales. Bila summer aje, confirm org buat garage sales. Aku dan Zairi dah jadi "garage sales addict". Tiap2 minggu, kitorang round satu Ames gi serata ceruk rumah orang yg buat garage sales -- tak termasuk yang organize kat padang ke, gudang ke, semua kitorang redah. Hebat tak? hahaha... Misi bermula Jumaat petang, bersambung Sabtu pagi sampai tghari.. so far dah sebulan aku pnya weekend activity ialah ke garage sales.. hehe... Seminggu adalah dalam 20, 25 rumah kitorang redah... Fatihah pun ikut sama, dia pun dah tau dah mommy and daddy dia mmg tiap2 weekend mesti gi garage sales..Kat Malaysia jgn harap la nak jumpa garage sales mcm kat sini... brg2 yg diorang jual kat garage sales bukannya tak elok.. mostly like new condition and even byk gak brg yg baru and tak penah guna lagi... even ada org yg gi beli brg kat garage sales tu mat saleh yg aku tau mmg loaded... tapi diorang tak kisah..... bagi diorang daripada tak guna brg2 tu baik jual sbb akan ada org yg memerlukan apatah lagi harga mmg murah giler...
Ok... dah pkl 1.11 am ni... esok nak kene gi ofis.... gua zzzzzzzzz dulu....
Kak Rosita bawaklah kitorang gi shopping beli barang2 keperluan dan groceries, disamping gi tgk kat kedai 2nd hand kot2 la ada brg terpakai mcm perabot ke apa ke yg boleh letak kat apartment kitorang nnt...
So lepas tu Kak Rosita bawak kitorang gi Goodwill Store, kedai jual barang 2nd hand.. dapatlah aku beli toaster and beberapa brgan lain..




Lastly, kitorang mmg flat sbb letih gila setelah seharian bershopping.. leceh sebab kena pakai berlapis2... Fatihah pun jadi rimas sbb kena pakai byk baju.. so balik umah Kak Rosita, sempat pulak minah ni berposing...

The next day tu pun, aku sambung beli barang dan settlekan beberapa urusan sblm nak masuk apartment.. so rasanya cukuplah kot aku menulis utk mlm ni. mengantuk gilee... salji kat luar tgh turun dgn lebatnya.. dah tutup semua jalan... so insya allah esok aku menulis lagi...How did I get involve with the online shopping phenomenon? Let me see... Ada la minggu2 sudah tu start dengan nak carik toys utk Fatihah. Ada la jumpa yang berkenan di hati, tapi stok abis.. but then.. jeng jeng.. there are so many other things.. yang tak terpikir dek akal pun ada jual gak online nih.. so apalagi.. cuci2 mata la sket.. and the first product that I bought was:
Organic Baby food for Fatihah --> import tauu.. dari NZ and UK.. I bought some snacks and porridge.. suka betul si Fatihah makan...
Then one item led to another.. tangan pun gatal2 tengok perencah2 makanan online.. ha, beli pulak perencah daging masak hitam, sos and kuah kacang.. hari ni baru sampai ofis.. apalagi.. mlm ni nak try la masak.. hehe..
The next item pulak, baru je beli tadi.. guess what?? sepasang kain batik ela.. lawa la pulak.. tu yg terbeli.. ada sale pulak tu kat wanitamelayu.com, so tu yang beli tu... insya allah esok sampai..
The conclusion --> isk isk bahaya betul kalau dok browse kedai2 online nih.. tak pasal2 nanti duit abis tak ingat.. tapi rasa berbaloi sebab barang2 yg dibeli tu mmg murah kalau dikira include postage pun.. Whatever it is, mmg la satu pilihan utk bershopping..
Bila dah beli online nih, yg paling seronok masa nak tunggu parcel sampai. Asyik tanya Azrul je kat Admin tu ada parcel ke tak. Lepas tu, bila parcel sampai, apalagi, yahooo la satu ofis.. hehe
.:: Demi Masa ::.
About Me
::: Today is.. :::
::: Ames, Iowa :::
.:: Islamic Calendar ::.
.:: Thanks for visiting ::.
.:: My Family ::.
-
-
List of articles17 years ago
-
::: Sweetie Pie :::
Nur Fatihah Batrisyia
::: Soulmates :::
Explore
::: Ames Forecast :::
Nuffnang
:::Traffic:::
.:: Who's here? ::.
.:: I read them ::.
-
-
-
-
Ring Ring Ringgit11 years ago
-
Hello Blog. Babai Facebook!12 years ago
-
Snaphot - I Did It Finally!14 years ago
-
testing14 years ago
-
Photoshoot majalah SANTAI15 years ago
-
-
-
::: Buddies :::
-
IT'S 2026!!!2 weeks ago
-
-
I won 2 contests!10 years ago
-
Rindu sgt2.....12 years ago
-
Usia yang meningkat dan persahabatan12 years ago
-
-
it is annoying13 years ago
-
Perancangan Allah yang terbaik...13 years ago
-
TANYALAH USTAZ : Solat dan Perihal Kesihatan14 years ago
-
Grateful14 years ago
-
Kucing kesejokkkan...14 years ago
-
which one to choose..14 years ago
-
a start to perfection15 years ago
-
Persediaan Menghadapi Ramadhan15 years ago
-
DIARI YG DITANAM???15 years ago
-
Last Post.......200915 years ago
-
DRAMAKING!!!!16 years ago
-
Aku dalam dilema16 years ago
-
Sudah 3 series?!?!16 years ago
-
-
KPTM 26th Convocation @ PICC16 years ago
-
praktikal 3 bulan17 years ago
-
Genting Theme Park...wihuuu!!17 years ago
-
-
Piramid Agung Kufu18 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-











