Showing posts with label Office. Show all posts

Hari-hari terakhir di KPTM  

Posted by hidayah

Last Friday (19 December 2008) adalah hari last aku kat KPTM Kuantan yg terchenta nih.. so the day before tu, org2 kat office Zeta and Lambda buat makan2 in my honor.. It was a potluck, so macam2 la hidangan yang dibawa -- ada nasi lemak, bihun goreng, kuih muih, variety of desserts, nasi ayam and mcm2 lagi la.. (Sorry guys, gambar aku tak amik.. tunggu org2 lain bg gmbr kat aku..hehe).. then I was asked to give a short speech.. frankly speaking, masa tu tak de la rasa sedih lagi..siap boleh gelak2 lagi...and later on my department bagi farewell gift -- jam berlatarkan ayat suci Al Quran.. besar cantik sgt.. aku suka.. hehe.. terima kasih banyak2... aku tak expect pun diorang bagi apa2.. lagipun aku bukannya berhenti keje, just cuti belajar je.. :))

Petang Khamis tu Kak Mahani datang ofis bawak homemade cheesecake dia yg sedap (aku yg tak minat sgt cheesecake ni pun bolehlah layan kak mahani nye).. thanks a lot ye kak mahani.. sedap... susah2 je dia buat.. kak yam pun sama.. dia buat lasagna and bawak office hari jumaat.. terima kasih kawan2.. i really appreciate it... :)).. Mesti aku akan rindu kat korang semua masa kat sana... korang pulak jgn lupa kat aku ye... *sob.. sob*

So dah nama pun last day, since most of the KPTM staff takde on Friday sbb diorang gi PD, aku pun merafak sembah le kat pengarah and timbalan pengarah buat serahan tugas..maklumlah jadi KJ ni, byk keje kena serah.. kang tak pasal aku kena panggil balik.. huhu..

On the Friday itself kitorang (9 of us) gi makan steamboat kat Johnny's. Lama dah aku tunggu2 nak makan ramai2 kat luar, lagipun sblm ni Noni asyik ckp dia teringin nak mkn steamboat.. anyway, it turned out to be that I was treated for lunch.. thanks gals.. korang mmg best.. hehe... time kasih daun keladi, lain kali boleh belanja lagi.. heheheeeee...

As far as the packing are concern, mlm tu aku sibuk laaa berkemas sampai tidur pukul 3 pagi.. mana taknya, esok mama and daddy nak datang amik barang2 and then aku balik KL terus dgn Fatihah. Zairi pulak kerja sampai 24hb.. Badan aku punya la letih and lenguh, tuhan je yang tahu.. aku dah mintak mama panggil kan mak cik tukang urut dtg umah minggu depan. Aku nak urut seluruh badan 3 hari sebelum gi sana..

Most of my belongings yg lain tu akan dihantar ke Jengka (umah MIL) by lorry the night before Christmas. Yang tu, Zairi akan uruskan.. it turned out that maybe aku kena dtg balik dgn daddy angkut saki baki barang yang tinggal.. lepas tu kosonglah umah.. aku rasa macam gilee je pindah barang ni.. macamanalah ye org yg selalu pindah umah tu.. tobat la aku.. tak kuasa dah... huhu...
Timecheck -- lagi 11 hari lagi nak gi.. byk lagi benda nak kena buat nih... uwaaaaa

Pre-vetting final exam papers @ UiTM Jengka  

Posted by hidayah

Date: 18th June 2008
Day: Wednesday
Time: 8.30 am - 5.00pm
Venue: Drawing lab, UiTM Jengka

This is the first time for us, civil engineering lecturers to be involved in pre-vetting exam paper as the preparation for final moderation at UiTM Penang on 30th June - 2nd July 2008.

It was a hectic day, well for most of us.. but the food was good as always.. hehe.. quite an interesting experience dealing with the preparation of final exam questions.

I reached home around 8.00pm... very exhausted.. time to hit the sheets..zzzzzzzzzz

Kak Dayang's Potluck  

Posted by hidayah

Salam..

I was supposed to write about this way before but then I was waiting for the pictures from Husin and Zikri. Anyway, Kak Dayang will be on study leave for three years starting on the 1st May 2008 --> she's currently enrolled as a PhD student at UMP. We simply host a potluck in her honor.. Unfortunately, the pictures were not clear since Husin (jurugambar tak bertauliah) did not switch on the flash button. Hampehnye Husin!! Nampak gayanya kena tunggu lak gambar dari Noni.. Anyway, we had a blast... byk betul makanan.. melantak ah sampai petang.. hehehe..


Venue: Zeta Office
Date: 30th April 2008
Time: Morning sampai la makanan abis!!

Me --> tgh makan-makan (with Tn Hj at the back)


Some of the yummy food (Noni --> tgh amik makanan, Kak Yam --> mengadap makanan! HAHA..jangan marah..)

Coventry University Visit  

Posted by hidayah

Last week, a panel of lecturers and administrators from Coventry University, UK came to Kolej Poly-Tech MARA Kuantan. The reason of their visit was to give approval on new courses that we applied earlier which are B Eng of civil Engineering and BSc Construction Management. As the Head of Department, it is my responsibility to make sure that these guests were comfortable during their visit here.

The college management team and I gave the panel a tour around campus and later on provide them with lunch. The menu? Not western food, but Malay food. It was funny watching the 'mat salehs' eating ulam and sambal belacan. I fact, one of the panel members, Chris took a spoonful of sambal belacan on his plate!! hehe.. so he likes spicy food, he said.Then another panel member, Rob Eggleton were asking me about the Malaysian culture and tradition.

Rob: Do you Malaysians like watching the EPL? (English Premier League)
Me: Yeah, in fact we have several channels on cable that shows EPL.
Rob: Really? That's cool. Didn't know the Malaysian are into EPL.
Me: Are you a football fan? Which club is your favourite?
Rob: I'm a Bolton fan, not the MU fan. We're in the Darby's.
Me: I'm not much into football, but I certainly heard about that one.

Our conversation moves on the topic of England Royals, followed by Jamie Oliver and then the eating out trend among the British.

Yet, it is very interesting to talk to these 'mat salehs' after haven't seen one in a while. Anyway, in the end we got the approval to conduct the programs (yay!) and that means more work for us at the college..hehe..

Showing posts with label Office. Show all posts

Hari-hari terakhir di KPTM  

written by hidayah

Last Friday (19 December 2008) adalah hari last aku kat KPTM Kuantan yg terchenta nih.. so the day before tu, org2 kat office Zeta and Lambda buat makan2 in my honor.. It was a potluck, so macam2 la hidangan yang dibawa -- ada nasi lemak, bihun goreng, kuih muih, variety of desserts, nasi ayam and mcm2 lagi la.. (Sorry guys, gambar aku tak amik.. tunggu org2 lain bg gmbr kat aku..hehe).. then I was asked to give a short speech.. frankly speaking, masa tu tak de la rasa sedih lagi..siap boleh gelak2 lagi...and later on my department bagi farewell gift -- jam berlatarkan ayat suci Al Quran.. besar cantik sgt.. aku suka.. hehe.. terima kasih banyak2... aku tak expect pun diorang bagi apa2.. lagipun aku bukannya berhenti keje, just cuti belajar je.. :))

Petang Khamis tu Kak Mahani datang ofis bawak homemade cheesecake dia yg sedap (aku yg tak minat sgt cheesecake ni pun bolehlah layan kak mahani nye).. thanks a lot ye kak mahani.. sedap... susah2 je dia buat.. kak yam pun sama.. dia buat lasagna and bawak office hari jumaat.. terima kasih kawan2.. i really appreciate it... :)).. Mesti aku akan rindu kat korang semua masa kat sana... korang pulak jgn lupa kat aku ye... *sob.. sob*

So dah nama pun last day, since most of the KPTM staff takde on Friday sbb diorang gi PD, aku pun merafak sembah le kat pengarah and timbalan pengarah buat serahan tugas..maklumlah jadi KJ ni, byk keje kena serah.. kang tak pasal aku kena panggil balik.. huhu..

On the Friday itself kitorang (9 of us) gi makan steamboat kat Johnny's. Lama dah aku tunggu2 nak makan ramai2 kat luar, lagipun sblm ni Noni asyik ckp dia teringin nak mkn steamboat.. anyway, it turned out to be that I was treated for lunch.. thanks gals.. korang mmg best.. hehe... time kasih daun keladi, lain kali boleh belanja lagi.. heheheeeee...

As far as the packing are concern, mlm tu aku sibuk laaa berkemas sampai tidur pukul 3 pagi.. mana taknya, esok mama and daddy nak datang amik barang2 and then aku balik KL terus dgn Fatihah. Zairi pulak kerja sampai 24hb.. Badan aku punya la letih and lenguh, tuhan je yang tahu.. aku dah mintak mama panggil kan mak cik tukang urut dtg umah minggu depan. Aku nak urut seluruh badan 3 hari sebelum gi sana..

Most of my belongings yg lain tu akan dihantar ke Jengka (umah MIL) by lorry the night before Christmas. Yang tu, Zairi akan uruskan.. it turned out that maybe aku kena dtg balik dgn daddy angkut saki baki barang yang tinggal.. lepas tu kosonglah umah.. aku rasa macam gilee je pindah barang ni.. macamanalah ye org yg selalu pindah umah tu.. tobat la aku.. tak kuasa dah... huhu...
Timecheck -- lagi 11 hari lagi nak gi.. byk lagi benda nak kena buat nih... uwaaaaa

Pre-vetting final exam papers @ UiTM Jengka  

written by hidayah

Date: 18th June 2008
Day: Wednesday
Time: 8.30 am - 5.00pm
Venue: Drawing lab, UiTM Jengka

This is the first time for us, civil engineering lecturers to be involved in pre-vetting exam paper as the preparation for final moderation at UiTM Penang on 30th June - 2nd July 2008.

It was a hectic day, well for most of us.. but the food was good as always.. hehe.. quite an interesting experience dealing with the preparation of final exam questions.

I reached home around 8.00pm... very exhausted.. time to hit the sheets..zzzzzzzzzz

Kak Dayang's Potluck  

written by hidayah

Salam..

I was supposed to write about this way before but then I was waiting for the pictures from Husin and Zikri. Anyway, Kak Dayang will be on study leave for three years starting on the 1st May 2008 --> she's currently enrolled as a PhD student at UMP. We simply host a potluck in her honor.. Unfortunately, the pictures were not clear since Husin (jurugambar tak bertauliah) did not switch on the flash button. Hampehnye Husin!! Nampak gayanya kena tunggu lak gambar dari Noni.. Anyway, we had a blast... byk betul makanan.. melantak ah sampai petang.. hehehe..


Venue: Zeta Office
Date: 30th April 2008
Time: Morning sampai la makanan abis!!

Me --> tgh makan-makan (with Tn Hj at the back)


Some of the yummy food (Noni --> tgh amik makanan, Kak Yam --> mengadap makanan! HAHA..jangan marah..)

Coventry University Visit  

written by hidayah

Last week, a panel of lecturers and administrators from Coventry University, UK came to Kolej Poly-Tech MARA Kuantan. The reason of their visit was to give approval on new courses that we applied earlier which are B Eng of civil Engineering and BSc Construction Management. As the Head of Department, it is my responsibility to make sure that these guests were comfortable during their visit here.

The college management team and I gave the panel a tour around campus and later on provide them with lunch. The menu? Not western food, but Malay food. It was funny watching the 'mat salehs' eating ulam and sambal belacan. I fact, one of the panel members, Chris took a spoonful of sambal belacan on his plate!! hehe.. so he likes spicy food, he said.Then another panel member, Rob Eggleton were asking me about the Malaysian culture and tradition.

Rob: Do you Malaysians like watching the EPL? (English Premier League)
Me: Yeah, in fact we have several channels on cable that shows EPL.
Rob: Really? That's cool. Didn't know the Malaysian are into EPL.
Me: Are you a football fan? Which club is your favourite?
Rob: I'm a Bolton fan, not the MU fan. We're in the Darby's.
Me: I'm not much into football, but I certainly heard about that one.

Our conversation moves on the topic of England Royals, followed by Jamie Oliver and then the eating out trend among the British.

Yet, it is very interesting to talk to these 'mat salehs' after haven't seen one in a while. Anyway, in the end we got the approval to conduct the programs (yay!) and that means more work for us at the college..hehe..